مدیرکل امور غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: به دلیل تغییر در سبک زندگی ۷۰ درصد از جمعیت کشور دچار کمبود ویتامین D و ۴۰ درصد مبتلا به فقر آهن هستند.

 

70 درصد از جمعیت کشور دچار کمبود ویتامین d هستند وحید مفید در حاشیه گردهمایی تولیدکنندگان صنایع غذایی  اظهار داشت: صنایع تولید مواد غذایی یکی از ارکان اصلی تامین و اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی هستند.

 

وی افزود: حدود ۸۰ درصد از مرگ و بیماری های غیر واگیردار در کشور ناشی از بیماری های غذایی است و سند ملی امنیت غذا تدوین شده است.

بیشتر بخوانید

کمبود ویتامین D؛ از افسردگی تا سرطان پروستات

9 فایده‌ی ویتامین B3 برای بدن

 

مدیرکل امور غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بیان کرد: پیش نیاز توسعه پایدار، دستیابی به غذای سالم و کافی است و برای رسیدن به وضعیت مطلوب در این حوزه از توانمندی های خوبی در داخل کشور برخوردار هستیم.

 

وی عنوان کرد: اجرای طرح برچسب راهنمای تغذیه بر روی مواد غذایی در کشور موفقیت آمیز بوده و مورد توجه کشورهای خارجی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

9 نشانه کمبود آهن بدن

7 خاصیت کیوی

10 خوراکی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

 مفید با اشاره به اینکه به دلیل تغییر در سبک زندگی ۷۰ درصد از جمعیت کشور دچار کمبود ویتامین D و ۴۰ درصد مبتلا به فقر آهن هستند،تصریح کرد: برای تامین سلامت غذایی، طرح نظارت بر کل زنجیره تولید مواد غذایی باید تحت مدیریت واحد و به صورت یکپارچه در کشور اجرایی شود.

 

مدیرکل امور غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: ت های جهانی در حوزه غذا از تولید مواد غذایی برای رفع گرسنگی به تامین غذای کافی و سالم تغییر یافته است. 

 منبع : تبیان 


lida غذایی ,کشور ,درصد ,کمبود ,ویتامین ,مواد ,کمبود ویتامین ,مواد غذایی ,دچار کمبود ,جمعیت کشور ,کشور دچار ,دچار کمبود ویتامین منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خانه ای دل Closed همه چی موجوده صبرم سر اومد فست فود و رستوران Mariahutipciv01 Rumah سایت فایل سرچ تخفیف ویژه