مجازات رابطه نامشروع چیست : رابطه نامشروع در فصل 18 قانون مجازات اسلامی با در عقیده اخذ فقدان عفت و منش ها عمومی در جرم و جرایم ها شناخته شده است و در ماده 637 این قانون نیز بیان شده است. همانطور که میدانید حکم رابطه نامشروع با حساسیت بالایی باره نقد و بررسی قرار میگیرد زیرا از ان بخش جرم و جرایمی است که برای بررسی و پیگیری نیازی به شاکی خصوصی ندارد.

 

در رابطه بااین جرم و جرایم دادسرا بدون نیازبه شکایت شخص میتواند وارد داستان شود وموضوع رابررسی کند.

 

البته این رسیدگی بر اساس ماده 637 قانون مجازات اسلامی اجرا خواهد شد.

 

موضوع مهم این ماده یعنی مونث 637 قانون مجازات اسلامی این است که بحث عنصر مادی ان است.

 

یعنی (ارتباط نامشروع یا کار طرد کننده عفت بجز ) است.

در صورتی که رابطه نامشروع اثبات شود و فرزندی از این رابطه نامشروع به دنیا امده باشد . ( گرفتن شناسنامه برای طفل نامشروع )در این صورت که زن و مرد در حالت تاهل باشند و یا نباشند،مجازات این نوع رابطه متفاوت می باشد.مجازات رابطه نامشروع بدون شرط تاهلی،100 ضربه “شلاق” است و همچنین مجازات برای زنی که شوهر دار است و مرتکب رابطه نامشروع شده باشدمجازاتی همچون “سنگسار” تعیین شده است. البته این را هم بدانید که در دوره های اخیر نیز مجازات سنگسار کم و بیش اجرا میشود اما واقع شدن حکم رابطه نامشروع به این دلیل نیست که مخالفتی با اجرای حکم سنگسار وجود داشته باشد.

رابطه نامشروع چه رابطه است ؟

قانون گذار طبق مونث 632 قانون مجازات اسلامی رابطه نامشروع را بدین ترتیب تعریف کرده است که: اگر زن و درگذشت بین انها علقه هستی نداشته باشد؛به کارهای ناشروع میپردازند از دسته این کارها میتوان به بوسیدن و خوابیدن باهم و … اشاره کرد و همچنین مجازات این طور رابطه ها 99 ضربه شلاق را به به اتفاق دارد و البته شلاق اگر تعریزی باشد به 75 ضربه کاهش پیدا خواهد کرد جرم این رابطه نیز مجازاتی عمومی را هم در قبل خواهد داشت  و دادستان بدون شکایت نیز میتواند سوژه را رسیدگی کند.

 

جرم مجازات رابطه نامشروع در فضای مجازی چیست ؟

در دنیای امروزین که دانش و تکنولوژی زیاد پیشرفت کرده است،ارتباط های مردمی نیز اشاعه پیدا کرده است و گاهی ممکن است همسران با دیدن پیامکی در موبایل همسر خود به این شک بیوفتند که همسرشان با کسی سایر در ارتباط است و ولی سوال اینجاست که ایا میتوان گفت پیامک یگانه از انگیزه ها داشتن رابطه نامشروع است؟ باید در رابطه با این سوال گفت که در چنین چرونده هایی دانش و دانایی قاضی زیاد مهم است و در ضمن پذیرا شدن این مسئله به قاضی نیز وابستگی خواهد داشت و قاضی باید تمام جوانب و شرایط را در عقیده بگیرد و برخی مواقع شدنی است که این سوژه را بپذیرد.

 

همچنین این را هم بدانید که پروانه داشته باشید که تلفن شخص مورد عقیده خویش را شنود کنید،علاوه بر دستور قاضی به پروانه داور گزیده تر ای نیز بیچارگی دارید. علاوه بر استراق سمع و پرینت و فیلم و عکس نیز از دیگر مواردی است که میتوان در صورت نیاز به عنوان مدرک برای پابرجا کردن رابطه نامشروع مطرح کرد البته شدنی است.

 

در چنین پرونده هایی توضیح دادن انگیزه اینکه چرا کسان به چنین جرمی مرتکب شده اند؛پذیرفته شود.

 

فیلم و عکس ادله اثبات جرم پذیرفته نمیشود زیرا برخی قیلم و عکس ها ساختگی است که با به کارگیری فناوری این ایام این کارها نیز آسان شده است.

به همین انگیزه در این گونه پرونده ها فیلم و عکس توجه خیلی جدی نخواهد داشت.

مجازات رابطه نامشروع چیست


خدمات وکالت در اراک - کانون وکلای امین رابطه ,نامشروع ,مجازات ,قاضی ,البته ,اسلامی ,رابطه نامشروع ,مجازات رابطه ,مجازات اسلامی ,قانون مجازات ,همچنین مجازات ,مجازات رابطه نامشروع ,قان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

kasb-danesh دانلود فیلم و سریال رایگان خرید,فروش املاک سیاهکل,لاهیجان,زمین,باغ,هکتاری,شالیزار,ویلا مجله تفریحی عمویی ها معرفی و فروش کتاب پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان سید علی طاهری کرم کوچک کننده بینی webmaster موزیکدان